Listopad 2007

Happy

25. listopadu 2007 v 15:33 K's diary
I am so so so so so much happy:)A nemám vůbec čas na blog...zase to někdy vynahradím pa......lalalaaaaaaaaaaaaa:)
:-*

Široké opasky jsou neustále módním trendem

21. listopadu 2007 v 17:47 Fashion news
Londýn (Femalefirst.co.uk) - Opasky, zejména pro ženy, jsou neustále trendem a doplňkem, který má snad v šatníku každá z nás. Nejen v Americe, ale i u nás jsou nyní módní pásky, které jsou poněkud širšího designu. Dalším hlavním prvkem, který pro opasky platí, je, že se musí nosit opravdu tam, kde je pas, prozradil módní časopis Femalefirst.

United Colors of Benetton neustále expanduje

21. listopadu 2007 v 17:46 Fashion news
New York (Fashionunited.co.uk) - Známá módní značka United Colors of Benetton expanduje. Za minulý rok otevřela na třicítku nových obchodů s jejich oblečením. Ty jí přinesly více než padesát procent zisku. Další období bude také zásadní. Benetton otevře dalších padesát butiků. Stane se tak například v Athénách, Barceloně, Varšavě, Římě nebo v Benátkách.


Pierre Hardy pro GAP

17. listopadu 2007 v 14:28 Fashion news
Zdá se, že oblečení a boty od známých módních návrhářů jsou díky jejich spolupráci s levnějšími značkami čím dál dostupnější. Americká značka GAP si vybrala francouzského návrháře luxusních bot Pierra Hardyho. První ochutnávka z jejich spolupráce se objeví v obchodech GAP už za pár týdnů, větší kolekce dorazí do obchodů na jaře. Kolekce je určená exkluzivně pro evropský trh, přičemž boty navržené Pierrem Hardym budou stát pouze zlomek své obvyklé ceny, proto si je nenechte ujít. Obchody GAP najdete například v Paříži či Londýně, více na www.gap.com.




Elle MacPhersonová je hrdá na své tělo

17. listopadu 2007 v 14:16 Fashion news




Australská modelka Elle Macphersonová představuje kolekci spodního prádla vlastní značky Intimates v Madox Arts Gallery v Londýně (8. listopadu 2007)
Australská modelka Elle Macphersonová představila v Londýně novou kolekci vlastní značky spodního prádla Intimates.
Čtyřiačtyřicetiletá modelka a herečka, která většinu života tráví v Londýně a které se svého času přezdívalo "Tělo", podniká na poli módy už několik let, a to navýsost úspěšně.
Nyní si dala předsevzetí uspět u britské zákaznice se spodním prádlem. "Každý říká, že Britkám nelze prodat žádné spodní prádlo, protože jsou zvyklé si zajít do obchodu Marks & Spencer, pořídit si jedny kalhotky a podprsenku a na všechno nové kašlou," nechala se slyšet MacPhersonová.
"Tak jsem si řekla, že to musím změnit. Chtěla jsem převychovat typickou zákaznici. Důležité je, aby se ženy naučily, že spodní prádlo si kupují pro sebe a svůj dobrý pocit. V každém prádle by se měly cítit žensky a sexy, být hrdé na své tělo. A přesně o to jsem se snažila," dodala modelka. Inu, "Tělo" pro tělo.
Zdá se, že to zabralo. Značka spodního prádla Intimates se totiž podle všeho prodává jak po másle.

Originální oblečky od Hermés

17. listopadu 2007 v 14:06

Módních návrhářů jsou na světě stovky a snad i tisíce, ovšem takových, kteří dokáží tvořit úžasné kolekce, v nichž každý jeden model je naprosto originální, něčím zajímavý a netradiční, takoví se hledají velmi obtížně. Ovšem značka Hermés zvládá tento oříšek přímo bravurně.

Lehce elegantní, svůdné, pohodlné a velmi přirozené modely, taková jsou dílka značky Hermés. V jejich kolekci najdete šaty pro všechny příležitosti, všech barev i stylů. Generalizovat nějak jejich typické znaky či rysy je téměř nemožné, tedy až na dva - naprostá odlišnost od všeho konvenčního a geniální propracovanost detailů.

Nemluvě o tom, že jsou návrháři této značky schopní navrhnout šaty přírodního, volnočasového i společenského oblečení s naprostým přehledem, precizně a kvalitně, umí je udělat hlavně zajímavě a poutavě. Možná za to mohou částečně střihy, snad i vhodná volba kombinací jednotlivých kousků, ovšem bezesporu nejoslnivější jsou detaily.

Možná až nezvykle velkou úlohu hrají v kolekcích Hermés čelenky, a to ať už plastové, tak i ty přírodnější, látkové. Ty jsou pak obvykle kombinovány s náramky stejné barvy, popřípadě elegantními stylovými kabelkami či dokonce botičkami, které krásně doplňují celý outfit a tvoří ho ucelenějším.

Pokud jde o střihy, všechny jsou znatelně ženské a podtrhují tedy smyslné dámské křivky a ukazují ženu ve všech jejích tvářích, od nevinného andílka přes emancipovanou intelektuálku až po neústupnou dračici. Celkově vsází Hermés spíše na jednoduchou eleganci, takže vzory a nápadné barvy určitě nepoužívá bezúčelně. Buď výrazný střih, nebo výrazné barvičky. Když už, tak musí mít nějaký smysl, ale celkový výsledek pak taky stojí za to.

Přestože jde o modely velmi luxusní, jsou nositelné pro jakékoliv běžné příležitosti. Všechny samozřejmě velmi sexy a slušivé. Najít v této kolekci můžete skutečně všechno. Sukně, šaty dlouhé i kratičké, kostýmky, kalhoty, kraťasy, kabátky, topy, bundy, pásky, čelenky a náramky, ale také celou řadu kabelek různých velikostí i stylů.
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...
Hermés...

Ultraštíhlým modelkám na přehlídkách snad už brzy odzvoní

17. listopadu 2007 v 13:58 Fashion news

Také vás někdy při sledování módní přehlídky možná častěji než modely samotné zaujmou ty, jež je předvádějí? Všímáte si kostnatých kolen, vystouplých žeber, propadlých tváří, žádného poprsí a ručiček tenčích než sirka?

Děsí vás to a přemýšlíte, je-li opravdu nutné, aby ta děvčata vypadala jako chodící mrtvoly, když krásná večerní toaleta vypadá stejně stokrát lépe na dobře rostlé mladé ženě, než na takovém uzlíčku z kostí a kůže?

Zdá se, že se pomalu blýská na lepší časy, protože o tom začali už konečně uvažovat i samotní pořadatelé módních show.

A snad každý jim dá zapravdu, jelikož trend vyhublých modelek ovlivňuje širokou veřejnost.

Po smrti dvou mladých jihoamerických modelek, Any Caroliny Reston a Luisel Ramos, které se doslova utýraly hlady jen proto, aby si udržely tzv. velikost nula, se rozpoutala opravdu vážná debata o tom, že by takto vyhublé modelky vůbec neměly na molo vkročit.
Jednak z toho důvodu, že jim reálně kvůli své práci a posedlosti dietami hrozí smrt, a jednak proto, že takový příklad absolutně nesvědčí psychice mladých dívek po celém světě. Ty se samozřejmě v naivní touze po kráse snaží své dlouhonohé a ultraštíhlé vzory napodobovat a následky na sebe v podobě anorexie nebo bulimie nenechají dlouho čekat. Smrtelných případů je stále víc a více.

Loni se tedy španělsko i Itálie rozhodly zakázat vstup na molo těm modelkám, které budou mladší šestnácti let a jejich BMI Index bude nižší než osmnáct. Někteří lidé z branže se proti tomu sice bouří, protože se v poslední době hodně diskutovalo o tom, že BMI Index už je zastaralý způsob určování podvýživy nebo otylosti, a že nezohledňuje veškeré faktory, avšak podobné námitky neuspěly a k zákazu skutečně došlo.
Nyní se o přísnějších opatřeních proti anorektickým modelkám hovoří i v Londýně. Mluví se o tom, že by samy modelky měly mít lékařská potvrzení ohledně jejich zdravotního stavu, a také jejich zaměstnavatelé by měli mít za povinnost hlídat své dívky, co se týče stravovacích návyků.

Dále by nemělo být v zákulisí přehlídek dovoleno kouřit, veškeré nešvary týkající se drog by měly být co nejvíce vymýceny a o modelky by mělo být dobře postaráno. K dispozici by měly mít pouze občerstvení z nejkvalitnějších surovin a kromě vysloveně dietních jídel, ovoce a zeleniny i jídla energeticky vydatnější.

Inspirace návrhářů podle módních časopisů

17. listopadu 2007 v 13:50

Když vidíme kolekci známého návrháře, řekneme si: "Ten má ale skvělé nápady, je to super."Ale aby byly modely tak nápadité…

…musí se fantazie a mysl návrháře podložit nějakým tématem. Začíná to u obrázků, které si prohlíží, předělává a pak právě vznikne ten nápad. Nikdy nebudete mít nápad, aniž byste se podívali na obrázek či jakoukoli zajímavou věc. A aby to měli designéři lehčí, vychází pro ně spousta časopisů a knih, se kterými každou sezónu pracují. A nejenže s nimi pracují světoví návrháři, ale také čeští, dokonce i studenti uměleckých škol zaměřených na oděvnictví. My si představíme ty nejznámější.

Každá výroba začíná u návrhu tkaniny a desénu. Takže ti co navrhují desény, mají na svém stole Dressing. Stojí 92 Euro a vychází dvakrát do roka. Vím, je to obrovská suma, ale věřte, že tak cenné informace se vyplatí zaplatit. Obsahuje spoustu skic a vzorů na desény. Každé tiskové téma se rozděluje do sekce jako je barevná atmosféra (jsou to fotky, které jsou barevně sladěné dle trendů), spodní prádlo, venkovní oděvy, trika, tkaniny, pletení a doplňky. Když si vybereme nějaký vzor, stačí si z něho vybrat co se nám líbí, něco přikreslit a domyslet do dokonalosti.

Textile Report stojí 70 Euro a vychází čtyřikrát ročně. Informuje nás o trendech textilu, o veletrhu Premiére Vision a Expofilu, který se zabývá právě trendy tkanin, nití a vláken. O veletrhu jste již určitě slyšeli. Konkrétně udává celkový směr. Jaký materiál se bude používat k výrobě, jaká bude barevnost a náměty desénů. V časopise jsou ukázány fotky z ulic (móda z ulice), tisky a také tam najdeme kreslené postavy s ukázky materiálů. Časopis je moc hezky zpracovaný a hodí se studentům oděvního návrhářství.

Třetí nejdůležitější časopis je Bloom, kde je mnoho inspirativních obrázků a textů o tom, jak se vyvine vztah mezi významným trendem rostlin a výrobou vůní, módy či designu. Inspirace nám udávají jakousi předpověď k přicházejícímu životnímu stylu a tak lépe pochopíme, po čem budou lidé toužit. U zajímavých obrázků se lehce naladíme na stejnou vlnu. Za toto vydání zaplatíme kolem 60 Euro.
Poté, co si návrháři vyberou desény a všemožné tkaniny, musí z nich něco vytvořit. A tady záleží na tom, jestli vytváří módu Prét á Porter nebo Haute Couture. Například časopis Collezioni vychází v obou vydání, což je ideální. První vydání v sezóně (v březnu a říjnu) vždy ukazuje velké módní přehlídky z Madridu a New Yorku s přehlídkami z Hong Kongu, Rio de Janeira, Sao Paula a Barcelony. Druhé vydání (v dubnu a listopadu) pak doplní módní fotky o přehlídky z Paříže, Londýna a znovu z Madridu. Jedno číslo stojí 51 Euro.

Book je neuvěřitelně silný časopis s exkluzivními fotkami z přehlídkového mola Haute Couture. Takováto "bichle" má cenu 65 Euro a koupit si ji můžete v březnu a v září.

A kdyby jste náhodou měli v úmyslu se vdávat, je možné shlédnout Book Moda Sposa, kde je výběr ze svatebních šatů a doplňků těch nej návrhářů.

Show details je bohatý výtisk všech zajímavých detailů oděvu, i těch nejmenších. Je super vidět vše jako pod lupou. Nápady na zpracování látky se předávají z "generace na generaci", jen se vždy něco přidá nebo ubere.

Nejdůležitější návrhářské kolekce z celého světa můžete vidět v časopise Fashion Show. Pro zajímavost, autoři si ho cení na 46 Euro a je rozdělený na sekce: kancelář (potřebujete poradit co s oblečením na úřad?), party, město, formální oblečení a tzv. oblečení "po páté" (takové to pohodové). To vše si prohlédněte na 999 stranách.

No a pro ty, kteří chtějí být co nejvíce informováni o módě, ale nemají takové sumy na útratu za časopisy, je perfektní GapPress. Vychází šestkrát ročně, takže se je pořád na co dívat, a stojí jen 22 Euro. Jsou v něm aktuální kolekce z různých metropolí. Můžeme si vybrat, každé číslo je zaměřené na jinou zemi. Milan a New York Prét á Porter nebo Milan a New York Haute Couture? Paris a London nebo Tokyo, Madrid, Barcelona a Sao Paulo?

Teď už trochu odbočím, protože si nemůžu dovolit vynechat moc zajímavý časopis WeAr. Nevěřili by jste, co všechno se člověk může dozvědět v takovém časopise. Výtisk představuje přípravu celosvětových nej kolekcí, obchodů, prezentaci jednotlivých kousků módy, boty, doplňky, píše o trendových zprávách z metropolí a vypráví to pomocí fotek, novinek, výzkumů či rozhovorů. Za 42 Euro se dozvíme cokoli o lidech a životním stylu metropole.

A nakonec jsou to knížky, které inspirují. Mě osobně se líbí Graphic: Print Source. Je tam mnoho pozadí tiskových motivů pro různé použití. Například pro děti, ženy, pro pány, tisky na sportovní oblečení a mladistvou módu, ale také na balící papír, domácí textilie atd. Tato kniha vyšla v různých inspirujících tématech. Můžete si koupit tisky inspirované jakoukoli zemí, např. Egyptem nebo Tokyo. Také jsou tisky inspirované zimou či renesancí, secesí a jinými uměleckými styly. Ke knize patří CD, na kterém můžeme za pomocí Adobe Illustratoru pracovat se vzory. Cena sady je 150 Euro, síla že.

Pool 1. je můj druhý favorit, jenže nestojí o moc méně, 135 Euro. Obsahuje rozsáhlou paletu jednotlivých motivů, kolem 250. Teď jsou moc in rostlinné vzory či ornamentální, takže můžeme zpracovat takový tisk na textil, folii a další obrazové plochy. Zase patří ke knize CD a tak máme ulehčenou práci. Tématem je jungle, Asie, námořnictvo a surfování.

Samozřejmě, že nestačí jen koukat do časopisů a knih. Každý člověk pracující v módě musí neustále sledovat trendy, jezdit na veletrhy a informovat se o přesných tónech barev. K tomu slouží pantone. Na veletrhu je tzv. trendové fórum, kde najdeme všechny trendové barvy, ale abychom věděli přesně jaký to je odstín, napíšeme si pantone číslo a pak barvu vyhledáme ve svém pantone. Pantone jsou barevnice s tisíci odstíny.




Korunky

10. listopadu 2007 v 15:46
product shot
product shotproduct shot
product shotproduct shotproduct shotproduct shot

Ovocné doplňky

10. listopadu 2007 v 15:42
product shot
product shot
product shotproduct shotproduct shotproduct shot
product shotproduct shotproduct shotproduct shotproduct shotproduct shotproduct shotproduct shot

Typický styl celebrit

10. listopadu 2007 v 10:42
Gwen Stefani nosí červenou rtěnku. Nicole Richie nosí mega brýle. Mischa Barton má tašky od Chanelu. A co další celebrity??Čím jsou typické....?
Beyoncé.....třpytky a kamínky
Tady jí to úplně moc slušííí....:)
Avril Lavigne.....punk..(opravdu nečekané:D)
Britney Spears.............odhalená i když se to k ní nehodí
Jako ale celkem hezké šaty:)Takové už dlouho sháním....nevíte kde nějaké takové mívají??
Ashley Tisdale........maximálně uplý spodní díl:)
Victoria Beckham.....kabelky od Hermes
Ashley Simpson........klobouky
Heidi Montag...........výstřihy
Paris Hilton........někdy až příliš...:)
Kate Holmes..........pánský styl
Jessica Simpson.......maškarní??

Celebrity které spolupracují s Rachel

10. listopadu 2007 v 10:14 Rachel Zoe
Mischa Barton
Cameron Diaz
Lindsay Lohan
Keira Knightley
Nicole Richie
Demi a Ashton
Anne Hathaway
Emmy Rossum
Kate Hudson
Salma Hayek
Kate Moss
Jennifer Garner
Kate Beckinsale

Nová knížka od Rachel Zoe

10. listopadu 2007 v 10:05 Rachel Zoe
"Proč nyní ta kniha??Jednou jsem se probudila, a řekla jsem si, že bych mohla udělat celou knihu otázek a odpovědí, které neustále dostávám" říká Rachel. Potřebuji změnit nevkusnost tohoto světa, chtěla jsem to udělat co nejvíc dosažitelné pro všechny lidi

Vysoké podpatky jsou "in", ale deformují nohy

10. listopadu 2007 v 9:48 Fashion news
Kliknutím fotografii zvětšíte.
Do módy se tuto sezónu vrátily velmi úzké a vysoké podpatky. Čeští ortopedi ale před tímto trendem varují. Vysoké podpadky podle nich nohy deformují.
PRAHA - Ke zdravotnímu hledisku ale patrně nepřihlížela módní značka Yves Saint Laurent, která v říjnu v Paříži předvedla futuristické boty z kovu se stužkami až ke kolenům. Podrážky nahradila tenká kovová tyč, která spojovala podpatek se špičkou. Modelky vypadaly, jako by chodily po laně, napsal francouzský list International Herald Tribune. Publikum prý bylo fascinováno a zároveň pohoršeno.
Návrhářský dům Chloé zase předvedl podpatky v podobě obrácených trojúhelníků s ostrým koncem. Vypadalo to, jako by jejich nositel stál na zubu žraloka. U Niny Ricci se zase podpatky stáčely jako medvědí dráp.
V nestabilní, extravagantní obuvi na vysokých podpatcích se v poslední době často ukazovala také manželka britského fotbalisty Davida Beckhama Victoria, jež bývá označována za módní ikonu.

Ani baleríny nejsou zdravé

Vysoké podpatky přetěžují přednoží, povoluje se kvůli nim vazivo, noha se "rozjíždí" a vzniká takzvané příčné plochonoží, tvrdí pražský ortoped Petr Geřábek. Kromě toho, že se deformuje celé chodidlo, jsou důsledkem vysokých podpatků podle něj také vybočené palce a jiné defekty. "Ideální jsou dva až čtyři centimetry vysoké podpatky, víc ne," dodal.
V kontrastu s vysokými botami však nezavrhl nízké rovné boty, takzvané balerínky. "Pokud nohu nijak neomezují, není důvod, proč je nenosit. Je to, jako by člověk chodil bos. Nesmí však být sešněrované, aby nohu neškrtily, a hlavně se musí nosit na zdravých nohách," podotkl.
Nízké balerínky naopak nedoporučila ortopedka Květoslava Richterová z pražského Centra prof. Čecha. "Škodí oba extrémy. Jak nošení vysokých bot, tak i rovných bez podrážky. Podrážka musí být pružná a musí tlumit tvrdé nárazy," uvedla. Při nošení vysokých podpatků se podle ní přetěžuje přední část nohy, proto nesmí být podpatky tak vysoké.
Ženám doporučila stejně jako Geřábek maximálně čtyři centimetry, mužům dva. Podrážka by podle ní měla být silná minimálně jeden centimetr.

Moskva se chce stát centrem světové módy

10. listopadu 2007 v 9:45 Fashion news
Moskva usiluje o pověst světové módní metropole. Nové oděvní kolekce předvedli na 18. moskevském týdnu módy, přední ruští návrháři, ale také tvůrci z Francie nebo Itálie. Exkluzivní pánskou kolekci představil na molu poblíž Kremlu francouzský módní dům Emanuel Ungaro. Podle pořadatelů má tato akce pomoci prosadit ruské tvůrce ve světě a přiblížit ruský módní trh zahraničním designérům.
MOSKVA - Z domácích autorů úspěch slavili již tradičně Valentin Judaškin, který festival módy zahajoval, ruský módní guru Slava Zajcev nebo Igor Čapurin označovaný za dvorního návrháře ruské první dámy Ljudmily Putinové.
"Status a úroveň moskevského týdne módy přitahuje nejen ruské designéry. Módní dům Emanuel Ungaro osobně představil nový návrhář Franck Boclet. Spojuje v obrazu muže pojem tradice, modernost a svůdnost. Je to první kolekce, která vznikla v jeho nové roli," upozornil server moda.ru.
Podle Bocleta je ruský módní trh pro západní tvůrce velmi zajímavý a přitažlivý. Vysoké jsou podle něj také požadavky tamních spotřebitelů.
Svou produkci na ruském módním festivalu představili přední italští obuvníci. Modelky se procházely ve střevících prestižních značek jako Vicini, Paciotti, Pollini, Baldinini, Casadei nebo Sergio Rossi.

Rusové dávají přednost domácím návrhářům

Hlavní pozornost ale Rusové dávají domácí módě. "Počet účastníků a jejich kvalita se zvyšuje. Přednost dáváme rozvoji tuzemské módy," řekl prezident Asociace vysoké módy Alexandr Dostman. Mezi téměř pěti desítkami ruských módních domů své modely uvedly značky jako Masha Tsigal, Zimaletto, Kira Plastinina, Maša Kravcovová, Sergej Sysojev a další mladí autoři. Živé vysílání z přehlídek zařadil do svého programu World Fashion Channel.
Přehlídky se konaly v prestižním obchodním a společenském centru vzdáleném asi sto metrů od Kremlu. Podle pořadatelů navazuje tato událost na mnohem slavnější týdny módy v New Yorku, Londýně, Miláně a Paříži. Módní týden se uskutečnil pod záštitou moskevské radnice a Ruské obchodní a průmyslové komory.

Kate Moss byla poraženo mladičkou Agyness Deyn

10. listopadu 2007 v 9:39 Fashion news
Kate Moss byla poraženo mladičkou Agyness Deyn- Módní časopis Harper´s Bazaar vyhlásil soutěž o nejlépe oblékanou celebritu. Překvapením je, že módní ikona Kate Moss byla poražena jmény jako Lily Allen, Helen Mirren nebo Agyness Deyn. Mladá Agyness, která se celkově umístila na třetím místě, útočí na pozici, kterou má nyní Kate a někteří módní znalci se domnívají, že ji dokonce nahradí. Na prvním místě v této soutěži se umístila ruská modelka Natalia Vodianova a druhé místo obsadila herečka Thandie Newton.

Kate
Agyness

Podzim podle českých návrhářek

10. listopadu 2007 v 9:30 Fashion&trends
Podzim podle českých návrhářek
Česká móda hravě obstojí i ve světové konkurenci. Modely známých návrhářek jsou totiž kreativní, originální, prostě nádherné! Co pro nás v nadcházející sezoně připravily za lahůdky?

E.daniely

E.daniely je dvojice návrhářek tvořících pod jednou značkou. Daniela Flejšarová a Eva Janoušková čeří vlny módy už šestnáct let a stále mají co říct. Což dokládá i řada ocenění.
Čím je charakteristická vaše kolekce?
Určitě velmi ženská silueta s výraznou pasovou linkou. Dominuje jí vzor úpletů, malá sáčka, volnější kalhoty a efektní zavinovací šaty.
Čím jste se při jejím navrhování inspirovaly?
Inspirací se pro nás staly módní siluety 50. let. Nejvíce nás ovšem při navrhování ovlivňují materiály. Instinktivně hledáme jejich různé a především neotřelé kombinace. Tento podzim je u E.daniely plný struktur. Vévodí jim samet, krajka, rybí kost, taft, žinylka s brokátovými efekty a samozřejmě úplet.
Jaký materiál a barva jsou pro novou sezonu základní?
Doslova nás uhranul taft s kovovým vláknem a tzv. memory efektem. U kostýmů je pro nás důležitý komfort, takže klademe důraz na elastičnost a nemačkavost směsových materiálů z vlny, viskózy a elastanu. Proto je řada našich modelů vytvořena z těžkého viskózového úpletu. Co se barev týče, je základní linií hnědá v kombinaci s fialovou. Aktuální jsou také všechny odstíny šedé i klasická černá.
Jaké tři kousky by neměly chybět v šatníku ženy, která chce být in?
Určitě by neměl chybět prodloužený svetr ke kamaším a kozačkám. Nezbytnou součástí šatníku je i malý blejzr, často se vzorem, a naše oblíbené zavinovací šaty. Z doplňků pak hraje prim široký pásek, který se ovšem posunul z boků zpět do pasu.

Helena Fejková

Charakteristický rukopis těží z precizní řemeslné práce, klade důraz na detail a nevšední materiálové kombinace. To vše dělá modely "od Fejkové" rozpoznatelnými na první pohled.
Čím je charakteristická vaše kolekce?
Tu letošní, která měla premiéru právě před rokem, jsem už pustila z hlavy. Příští bude mít premiéru 20. listopadu v pražském Veletržním paláci - a ta je zatím tajná. To by pak nebylo žádné překvapení... Mohu jen prozradit, že bude mimo jiné na motivy slavného španělského architekta Antonia Gaudího.
Čím jste se při jejím navrhování inspirovala?
Životem kolem sebe a také trochu ohlédnutím do historie. Samozřejmě i sleduji, co "běží" módním světem...
Jaký materiál a barva jsou pro novou sezonu základní?
Silueta směřuje k minimalismu s uvolněnými rameny a průramky. Materiály musí být v dobré kvalitě, takže vlna, kašmír, hedvábí. Upřednostňuji i více struktury než vzory, neobvyklé kombinace s proševy, plyšem či pravou kožešinou a kůží. Módní jsou i hrubé pleteniny v jednoduchých tvarech či aranžované. Základní barvy letošní sezony jsou pro mě škály šedé, kovové patiny i lesky, syté barvy v akcentech, pastelové, zapudrované.
Jaké tři kousky by neměly chybět v šatníku ženy, která chce být in?
Určitě nápadité a pohodlné boty, které vždy dotváří váš styl. Pak tunika, minišaty nebo šatovka v kombinaci s kalhotami či legínami. Bonbonkem je kožešino-plyšové boa, velký odepínací límec nebo "maxišál".

Alexandra Pavalová & Ivana Šafránková

Styl Timoure et group je těžko charakterizovatelný, ovšem lehce rozpoznatelný. Stojí za ním akademické malířky Alexandra Pavalová a Ivana Šafránková. To díky nim je móda ve stylu TEG tak osobitá a přímočará.
Čím je charakteristická vaše kolekce?
Je ve znamení kreativního minimalismu, rozmanitá střihově, zato umírněná barevně. Hlavními znaky jsou střídání matu a lesku, modrostříbrošedé odstíny, jemné luxusní materiály a vzory.
Čím jste se při jejím navrhování inspirovaly?
Naší inspirací je vše, co nás obklopuje včetně výtvarného umění, fotografie, filmu a designu.
Jaký materiál a barva jsou pro novou sezonu základní?
Z materiálů kašmír, vlna, hedvábí a z barevných odstínů stříbřitá, černá, odstíny šedé a fialová.
Jaké tři kousky by neměly chybět v šatníku ženy, která chce být in?
Velmi široké i velmi úzké kalhoty, triko, košile nebo svetr v prodloužené délce a sukně se zvýšeným pasem.

Beáta Rajská

Beáta Rajská patří mezi stálice nejen české návrhářské scény. Pochází z Trenčína, ale šaty od ní nosí celebrity až za oceánem. Její modely najdete pod značkou Beáta fashion nebo Beáta Rajská design.
Čím je charakteristická vaše kolekce?
Proti sobě stojí klasika a avantgarda. V mé kolekci by si totiž měla "to své" najít každá žena. Mezi modely tak najdete vlněné pláště, balonové trenčkoty a především jezdecké kalhoty neboli rajtky.
Čím jste se při jejím navrhování inspirovala?
Inspiruji se životem, jeho hektičností a potřebami aktivní ženy.
Jaký materiál a barva jsou pro novou sezonu základní?
Letos je módní určitě tvíd a vlna. Z barev je dobré vybrat jednu základní černou, šedou nebo hnědou a kombinovat ji s karmínovou nebo kovovými odstíny.
Jaké tři kousky by neměly chybět v šatníku ženy, která chce být in?
Klasická pelerína nebo trenčkot, kalhoty v jezdeckém stylu a jakákoli "úžasná" pokrývka hlavy v kombinaci s rukavicemi.

Vrstení a maxidélky

10. listopadu 2007 v 9:27 Fashion&trends
Móda podzimu
Proti chladné nostalgii podzimu bojuje móda barvami, klaunským stylem a mírně šílenými nápady. Zkuste řetěz na krk nebo pletenou maxikabelu. Hned vám bude veseleji.
PÁNSKÝ STYL, DÁMSKÁ JÍZDAVolné a široké kalhoty, přes ně dlouhá volná košile - co pohodlnějšího si na podzim obléci. Jako doplňky pro oživení fungují velká pletená čepice a volně uvázaná kravata.
Móda podzimu
UTRŽENÁ ZE ŘETĚZU Kromě velké lakové kabely, která rozsvítí i deštivý den, si můžete udělat radost i plastovým řetězem kolem krku.
Móda podzimu
MAXIROLÁKMísto šály si letos můžete držet krk v teple díky velké pletené "rouře". A co k ní? Svetr, minisukni, punčocháče a kozačky podobné holinkám.
Móda podzimu
ŠÁLA AŽ NA ZEMPodzimní vzpomínka na studentské časy - to jsou široké šle a dlouhá šála s třásněmi.
Móda podzimu
CHAPLINŮV KID Krátké sako doplňuje dlouhé triko, volné kalhoty a tvídová čapka s kšiltem.
Móda podzimu
ŽEBRADLO Dlouhá tunika, kterou jste nosila v létě, vám poslouží i teď. Oblečte ji přes rolák a teplé punčocháče. Maxikabela z tlusté vlny dodá dotek originality.
Móda podzimu

Party Roberta Cavalliho + charakteristika nové kolekce H&M

10. listopadu 2007 v 9:20 Akce
Všichni milují modely charismatického italského návrháře Roberta Cavalliho. Ten může od 8. listopadu oblékat i vás.
Pro obchody s levnou módou H&M navrhl 20 kusů pánské módy a 25 dámské, včetně spodního prádla a doplňků.
Leopardí a zebří vzory se prolínají celou dámskou kolekcí, jsou na topech, pláštích i prádle. Cavalli i pro oděvní řetězec vychází z hvězdného štíhlého looku - vypasovaná sáčka a bundičky, úzké kalhoty nebo šortky a na večer odhalené nohy v šifónových baby-doll minišatech. V bižuterii vládnou perly a zlato, návrhářův podpis nesou i zlaté sandálky nebo leopardí lodičky.