Říjen 2007

Diesel plánuje velký návrat mrkváčů

31. října 2007 v 17:08 Fashion&trends
Diesel plánuje velký návrat mrkváčů
Jaká je jarní kolekce značky Diesel? Slibuje návrat do 80. let! Před sebou máme teprve krutou českou zimu, ale módní tvůrci už nám servírují oblečky pro teplejší sezónu. Italský gigant Diesel přivedl na svět kolekci pro jaro 2008 a uvedl jí v rámci newyorského Fashion Weeku.

Dlouho očekávanou přehlídku navštívila i sexbomba Demi Moore se svým zajíčkem Ashtonem Kutcherem a dodali tak celé akci hvězdný glanc.

Zlatá osmdesátá jsou zpět…
Značka Diesel je proslulá hlavně díky svým džínovým výrobkům. Pro kolekci "Spring 2008" se inspirovala osmdesátými léty v horkém Miami a připravila pro své zákazníky nemálo žhavých novinek.

Přehlídce vévodily seprané, často bílé ultra úzké džíny, bundičky a kombinézy. Trička, halenky a rozhalenky se spadajícími ramínky spolu s obrovskými klobouky doplňovaly snad každý model. Při pohledu na štíhlé modelky s nabíranými, přehnaně velkými rukávy si jeden hned připadal jako v povedeném science fiction.

Jedno z hesel přehlídky by mohlo být: Pryč s kabelkami, taškami nebo dokonce asexuálními "ledvinkami". Diesel většinu svých modelů vybavil obřími kapsami, do kterým se vejde opravdu neskutečné množství věcí. Ostatně to mi připomíná mé růžové mrkváče ze školky...

Vysoké pasy kalhot vytlačují pomalu ale jistě tolik oblíbené "bokovky" a na místo minisukní se dostávají sukně ve tvaru otočeného tulipánu s délkou po kolena. Jestli si chcete nějakou podobnou pořídit, nezapomeňte, že trička - lépe však halenky - se nosí zásadně zastrčené dovnitř. Pokud raději necháváte své nožky obnažené, jsou pro vás připraveny minišaty a kombinézy nejrůznějších vzorů. Na špici je potisk palmových listů, jsme přece na Palm Beach!

Doplňky? Co největší!
Co se doplňků týká, zapomeňte na střídmost. Neplatí tu ovšem rovnice čím více - tím lépe, ale čím větší - tím lepší. Dlouhatánské korále a velké látkové květiny na klopě nebo v pase jsou jednoznačně v kurzu.

O ostatních doplňcích se už dá jenom stěží říct, že jsou "ready to wear". Obrovské dřevěné náramky se rozhodně nedají považovat za pohodlný a stylový doplněk do školy, zaměstnání a nebo večer do klubu.

I když svůj šatník zásobujete šedivými barvičkami pro podzim a zimu, můžete přemýšlet, jaký look zvolíte, až začnou kytičky kvést a hormony bláznit! Diesel nabízí jeden z těch netradičních.

Francouzská značka Manoush

31. října 2007 v 17:03

Už žádné nudné hadry!


Mladá francouzská značka Manoush spojuje bez problémů cikánský šarm s mixem nejrůznějších trendů Manoush je značka pro ženy, které mají svůj styl a nechtějí být svázané konvencemi. A především je důkazem, že i luxusní věci mají lidského ducha.

Kolekce z bazaru
Manoush / foto: Manoush.com Zakladatelka Frederique Trou - Roy je skutečným ztělesněním Manoush. Její osobní styl je i stylem jejího života. Otec byl romský obchodník, který každý rok cestoval do Afriky a svou drahou holčičku bral s sebou.

Do Afriky se Frederique vrací stále a procestovala ji skrz naskrz. Nejvíce jí učarovala marocká kultura. Tyto zážitky si ponechala v duši a odráží je ve své práci. Tady je vlastně zakopaný klíč ke vzniku originální módy.

Frederique v Maroku objevovala nejrůznější krámky s ručně vyráběnými věcmi, starými šaty a proutěnými košíky. Něco ponechala v původním stavu, ale většinu věcí přešila a zkombinovala. Když se pak vrátila domů, prodala absolutně všechno, co si přivezla. Rok poté pokračovala stejně úspěšně v Brazílii... Její první skutečnou přehlídkou však byla až kolekce na zimu 2004 - 2005.

Snobové nudí
Manoush, která je v současnosti velice populární francouzskou značkou, si stojí za tvrzením, že snobský styl je nudný. A tak vytvářejí zábavné kousky, ve kterých snoubí francouzskou eleganci a rozmarnou módu cikánů s roztomilou dívčí hravostí. Nosit tohle oblečení znamená vyprávět vlastní příběh, mít skutečně svůj vlastní styl, probudit svou fantazii a neotáčet se přitom k pevně daným pravidlům.

Modelky, které si Manoush vybírá, kolísají mezi věčnou mladostí Jane Birkin a romskou moderností Vanessy Paradise, přesně takové by měly být i samotné zákaznice. Ovšem jestli tomu odpovídá i Paris Hilton, která vlastní z této dílny několik kousků, se můžeme jenom dohadovat. Každopádně jako reklamní tahák Paris není špatná...

Ke koupi jen v Paříži
Pokud chcete být svá, bláznivá a nespoutaná, inspirujete se u Manoush. Do nejbližšího butiku to budete mít necelé dvě hodiny letu. Manoush bohužel seženete nejblíže v Paříži, případně v některých internetových obchodech. Anebo zkrátka jen okoukejte styl, navštivte pár bleších trhů, prohledejte skříň babičce, do ruky vezměte jehlu, barevné nitky, obří knoflíky a vdechněte historii nový význam!

Scarlettka v Elle

31. října 2007 v 15:39

Jaké džíny se letos nosí

29. října 2007 v 18:58 Fashion&trends
Džíny se už léta drží na stupních vítězů! Porážejí soupeře ve vytrvalosti i v pestrosti kombinací! Jaké se budou nosit letos na podzim?

Vestičky

29. října 2007 v 18:21


Vesty jsou poslední dobou hitem i v dámském šatníku.

Ano, zase jeden kousek, který jsme nenápadně uloupily v pánském šatníku, ale pěkně jsme si ji přizpůsobily.

Tak pojďme využít jejího návratu, který je opravdu ve velkém stylu.
Nosí se s košilí, tričkem nebo jen tak na "holém" těle. Většinou rozepnuté. Dají se vzít k sukni, k úzkým legínám, ale skvěle vypadají i k džínám. Fantazii se meze nekladou, záleží jen na příležitosti a odvaze.

Na našich ukázkách vidíte různé varianty vest. Od těch, co znali už naši pra pra předkové, až po ty nejztřeštěnější, z nejrůznějších materiálů, v kterých se tak rády předvádějí hollywoodské hvězdy.



Courtney Love: Raději budu chodit nahá, než nosit falešný Chanel

29. října 2007 v 17:59 Fashion&trends

Courtney Love a klobouk, špendlík-kamélie, náhrdelníky, náramek a boty značky Chanel.

Faux pas sem, faux pas tam - s tím si divoká rebelka Courtney Love hlavu neláme. A je zpátky v módním světě!
/* <![CDATA[ */ im.position('seznam.pack.rectangle','/super_clanek'); /* ]]> */ Když jsme vstoupili do její ohromné vily v Beverly Hills, Courtney Love nás hned nasměrovala do šatníku - jeho rozměry odpovídaly většímu obýváku v domě normální rodiny.

"Koukněte na tohle," ukazuje Courtney jednou rukou na dlouhý prázdný štendr a šlukuje přitom z cigarety, "tady visely všechny gigašaty, velikost osm. Do posledních letěly bez milosti do popelnice! Teď nosím čtyřku. Začínám se pomalu dostávat do formy - už mě zase zajímají návrhářské kousky. Ono když se do nich jeden nevejde, nemá motivaci lítat po buticích - to je pak spíš frustrace než zábava..."

Že se znovu začala nořit do módních vod, podpořila možná i její faux pas aféra Chanel. Courtney je prostě na skandály expert - letos v únoru si rockstar vyrazila na narozeninovou party Paris Hilton v roztomilých černobílých šatičkách s fiží a v bílých rukavičkách se stejnou aplikací - na tom by znalci módy nespatřovali nic tak zajímavého, kdyby její model nebyl neumělou kopií šatů kolekce Chanel Haute Couture.

Když módní partička Chanelu v čele s Karlem Lagerfeldem v Paříži spatřila fotografie z večírku, propukl skandál. Ihned se provalilo, že jsou šaty falešné - originální haute couture model, který se prodává za astronomickou částku, v té době visel v ateliéru v Paříži.

A co víc, klientka, která měla šatičky objednané, po skandálu, jenž proběhl bulvárem, svůj úmysl koupě pochopitelně přehodnotila. "Byl to trapas," směje se dnes Courtney, "ale já fakt neměla tušení, že je to kopie Chanelu - stylistka mi je dones­la a mně se líbily, tak jsem do nich šla. Ihned jsem volala do Paříže, chtěla jsem Karlovi šaty zaplatit."

Když se všechno vysvětlilo, Karl byl docela v pohodě. Prohlásil jen: "Chudák holka, nikdy asi neviděla pořádné couture šaty. Není to její vina, ale vina neschopné stylistky..."

Jak se zdá, nic není tak horké, jak se to uvaří - fotky pořízené v bytě Coco Chanel mluví za vše - Courtney o originálních šatech a falešné napodobenině prohlásila: "Jestli je tam rozdíl? To si pište, tak třeba na těch Karlových jsou orlí pera, precizní detaily, potisk, což na těch falešných nebylo..." Story má happy end - Karl po focení prohlásil na adresu věčné "enfant terrible": "Courtney, Coco a Chanel jdou docela dobře dohromady - jsou totiž REBELSKÉ..."
Courtney Love a klobouk, špendlík-kamélie, náhrdelníky, náramek a boty značky Chanel. Courtney Love a klobouk, špendlík-kamélie, náhrdelníky, náramek a boty značky Chanel.


Itálie zakázala reklamu s fotografií anorektičky

27. října 2007 v 16:03 Fashion news
Kliknutím fotografii zvětšíte.
Italské úřady zakázaly reklamní kampaň módní společnosti Nolita, v jejímž rámci na vývěskách figuruje nahá anorekticky vyhlížející žena. Podle úřadů překračují snímky etická pravidla. Itálie se tak po Francii stala další zemí, v níž musí být poutače s fotografiemi staženy.
ŘÍM - Snímky vyzáblé francouzské herečky Isabelly Carové, která přiznává, že anorexií trpí od 13 let, doplňuje slogan Ne anorexii. V Itálii byly poprvé vystaveny během zářijového festivalu módy v Miláně v rámci debaty o trendu přespříliš hubených modelek v módním průmyslu. Všechny billboardy už z italských veřejných prostranství zmizely, až na jeden v Římě.
Podle úřadů snímky nerespektují lidskou důstojnost tím, že "komerčně zneužívají" nemoc. Ačkoliv ke stejným závěrům dospěla minulý měsíc také francouzská etická komise, vývěsky s fotografiemi se v Miláně objevily poté, co jejich rozmístění podpořila italská ministryně zdravotnictví Livia Turcová.
Autor snímků, italský fotograf Olivier Toscani, nazval zákaz cenzurou a pohrozil žalobou kvůli "morální a ekonomické újmě". Toscani je známý svou kontroverzní tvorbou. Ital, jenž mezi lety 1982 a 2000 pracoval pro italskou módní značku Benetton, jednou použil pro reklamní kampaň fotografii muže umírajícího na AIDS.

Příliš hubené modelky

Kampaň s fotografiemi Carové podpořili i přední módní návrháři, včetně Domenica Dolceho, Stafana Gabbana či Giorgia Armaniho. Kampaň podle nich varuje před problémem anorexie adekvátně, byť nelítostně a krutě.
V módním průmyslu se množí hlasy kritizující trend příliš vyhublých modelek. V Miláně letos mohly vystupovat jen modelky s lékařským osvědčením o zdravotním stavu a značkovou módu tam předváděly i ženy plnějších tvarů. Přespříliš hubené ženy nesměly vystoupit na loňském festivalu módy v Madridu.

Sonia Rykiel

27. října 2007 v 15:56
Sonia Rykiel, slavná francouzská módní návrhářka, se narodila 25.května 1930 v francouzském hlavním městě - městě módy - v Paříži. Už v 17-ti letech byla zaměstnána v malé pařížské továrně na výrobu textilií. Později se vdala za majitele obchodu, který se zaměřoval na prodeji módy. Dá se tedy říct, že Sonia je s módou dobrá kamarádka již od dětství. Mohla sledovat její vývoj, změny módních trendů atd. I to ji jistě ovlivnilo v její pozdější tvorbě.

Ve světě se nejvíce proslavila svými originálními a zajímavými svetry a úplety. Typické barvy, podle kterých jste Soniu kdykoliv poznaly byly béžová, šedá, tmavě modrá a uhlíková.
Nyní je Sonia zpět a spolu se svou dcerou Natalii přináší na trh novou a okouzlující kolekci, v které nechybějí již zmiňované slavné pletené kousky. Barevnost se ale poněkud změnila. Šedá stále zůstává, do popředí se ale dostává i velmi oblíbená černá a korálově červená! Musím uznat, že její kolekce je skvělá a jistě nadchne vás všechny!

Přesně odráží náladu a atmosféru Paříže! Je rafinovaná, ženská, praktická a vždy jedinečná! A nyní blíže ke kolekci. Obsahuje více než 50 modelů. Převažuje šedá, béžová a černá, s kterými skvěle kontrastují již zmíněná červená, oranžová a žlutá! Najdete zde i několik modelů v zajímavé středně modré.
Modely jsou šity z pletenin nebo lehkých až průsvitných materiálů. Střihy jsou zajímavé, ale krásně lichotí postavě. Na celou kolekci se rozhodně podívejte zde:



Alexander McQueen pro MAC

27. října 2007 v 10:36 Fashion&trends

Mezitím, co se někteří návrháři vydávají na cestu do Guatemaly, aby načerpali potřebnou inspiraci nebo našli svou novou múzu v marockém souku, pro Alexandra McQueena je to něco úplně jiného.

Mezitím, co se někteří návrháři vydávají na cestu do Guatemaly, aby načerpali potřebnou inspiraci nebo našli svou novou múzu v marockém souku, pro Alexandra McQueena je to něco úplně jiného.

Přichází s kolekcí, která vychází z jeho jarní kolekce roku 2002. Zároveň si něco výpujčil od Galliana z jeho přehlídky v roce 2004 inspirovanou starobylým Egyptem. McQueen přidal i něco svého, modelky proměnil v Cleopatru Elizabeth Taylor a kolekci obohatil o pohanskou mystiku. Jeho kolekci šatů doplňuje řada kosmetiky od firmy MAC, která reflektuje všechny prvky jeho zimní kolekce 2007.
Nápad na tuto kolekci se zrodil před několika měsíci v Salemu ve státě Massachusetts, kde byl McQueen na návštěvě. Fascinovala ho historie města, zejména pak rok 1692, kdy se konal slavný soud s místními čarodějnicemi. Jednou z nich byla Elizabeth Howe, jejího příběhu se McQueen ujal a natočil krátký shot o jejím osudu, který sloužil jako součást módní přehlídky.

Někteří znalci však tvrdí, že McQueen do svých přehlídek zařazuje prvky jemu vzdálené, ve většině případů se jedná o dobrý marketingový tah. McQueen se ale brání, že komunikace s jinými lidmi a zejména businessmany není jeho parketa. Opak je pravdou. Za poslední rok spolupracoval se značkou Samsonite, American Express, YSL Beaute a nejnovější spoluprácí je právě jeho řada kosmetiky pro značku MAC.
MACQueen vznikl na žádost konzultantky Michelle Feenez, která se pyšní spoluprácí s Luellou, Zandrou Rhodes nebo Ditou von Teese. "McQueena opravdu zbožňuji a líbil se mi nápad vytvořit řadu dekorativní kosmetiky podle jeho přehlídky." Návrhář zase prozradil, že je spokojen s tím, jak MAC pracuje:,,MAC přesně ví, pro koho je moje kolekce určena a podle toho připravili i kosmetickou řadu, ví, že ji budou používat odvážní lidé se silnou osobností."

Pro MAC byl toto nejrychleji zvládnutý projekt. Od nápadu až po realizaci to týmu zabralo pouhých měsíců. Inovátoři a tým, který pracoval na vývoji devíti kosmetických produktů, museli nejen prostudovat celou kolekci, ale i film s Elizabeth Taylor, aby použité barvy byly co nejpodobnější, ale zárověň moderní. Lesk na rty s perletí dostal název White Glass, Masque je nová rtěnka v růžovo-béžové barvě, Black Karat černo-zlatá tužka na oči, kterou vytvoříte nefalšované ,,egyptské"oko a nakonec oční stíny Pagan v barvě akvamarínu nebo zelené.
Nemusíte kopírovat make-up z předhlídky Alexandra Mcqueena, naličte se, jak sami cítíte. Taková je vlastně i strategie a motto MACu a McQueena, buďte sami sebou. Alexander McQueen pro MAC Fall 07 se v obchodech objevila v polovině října.

Nové módní odstíny na podzim: hořčicová nebo švestková

26. října 2007 v 7:37 Fashion&trends

Nové módní odstíny na podzim: hořčicová nebo švestková

Barvy letošního podzimu září do dálky. Inspirujte se hořčicovými, akvamarínovými, rudými a švestkovými modely s líčením předního vizážisty Pavla Bauera.Žlutá jako hořčice
Nové módní barvy: hořčicová
Líčení: Kontrast a soulad
Oblečení v barvě hořčice je výrazné samo o sobě.
Odraz žluté může ale vytvořit na obličeji nezdravý odstín. Příliš syté líčení se také nedoporučuje, a proto zvolil vizážista Pavel Bauer jemné tělové barvy make-upu, vynechal konturovací tužky a zvýraznil pouze oči kontrastním fialovým pigmentem.

Akvamarínová

Nové módní barvy: akvamarínová
Líčení: Ledová královna
K akvamarínově modré barvě svetru a čepice zvolil vizážista jemné přirozené nalíčení pleti. Zdůraznil tvar očí výraznou černou linkou a vytvarovaným obočím. K velmi jemné růžové tvářence ladí lesk na rty v barvě třešní a třpytivé růžové stíny. Celkový dojem z nalíčení je elegantní a dokonale přesný.
Absolutně červená
Nové módní barvy: absolutní červená
Líčení: Elegantní
K výrazným červeným tónům oblečení doporučuje Pavel Bauer klasické nalíčení s červenou krémovou rtěnkou, tělovou barvou make-upu, červenou tvářenkou a pak už jen nanesl narůžovělé stíny na víčka. Řasenkou zvýraznil pouze horní řasy.

Fialová jako švestka

Nové módní barvy: fialová jako švestka
Líčení: V barvě podzimu
Švestkově fialová barva oblečení může opticky vyvolat smutný výraz. Proto vizážista Bauer rozzářil modelčin pohled světle zelenými stíny na horním víčku, které doladil kouřovými stíny na spodním víčku. Na tváře použil světle růžovou tvářenku a na rty lesk bez kontury.
Další inspirace:
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: hořčicová
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: hořčicová
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: hořčicová
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: hořčicová
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: hořčicová
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: akvamarínová
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: akvamarínová
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: absolutní červená
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: fialová jako švestka
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: fialová jako švestka
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: fialová jako švestka
Kliknutím zobrazíte větší formát - Nové módní barvy: fialová jako švestka

Vintage, co to znamená?

26. října 2007 v 7:18
Pojem vintage původně vyjadřoval zralost vína, tedy data sklizně hroznů nebo místo a čas stáčení vína do lahví. Termín později převzali sběratelé "starých" věcí.
Styl hvězdičky stříbrného plátna
Vintage móda představuje luxusní kousky světových značek, které mají duši a vypadají stylově za všech okolností. Stačí pozorovat celebrity promenující se na červených kobercích. Původní móda hereček Lany Turner či Veroniky Lake, jejichž rafinované šaty definovaly zlatou éru ikon stříbrného plátna, je opět na výsluní.
Nejde ale jen o oscarové róby. Rukopisu vintage jsou plné ulice a obchody: šaty ve stylu 40. let, super šik trenčkoty a střihy do tva-ru A, sexy vosí pasy...
Nejlepší světoví vizážisté jako Pat McGrath a Lisa Butler se nechávají inspirovat érou 40. let. Nádherně syté, matné rty doplnili na přehlídkách vlnitými účesy à la Veronica Lake. K tomu výrazné, smyslné oči s ne-konečnými řasami. Vzhled "holly-woodská hvězdička" je prostě in.
Pod taktovkou Christiny a Dity
Značkou zašlé hollywoodské krásy je třeba styl kontroverzní Dity von Teese, kterou si snad ani bez korzetu sešněrovaného v pase neumíme představit. Ale pozor: Nejde o to být vulgární, Dita i ve velmi odvážném korzetu dokáže působit cudně.
Vintage módní styl si oblíbily také zářící filmové hvězdy jako Charlize Theron, Monica Bellucci nebo modelka Jessica Stam.
Elegantní upravené vlasy a rudé rty à la 40. léta jsou zásadním a charakteristickým prvkem image zpěvačky Christiny Aguilery.
Její poslední album je moderní směsí jazzu, soulu a blues 20., 30. a 40. let. Tato hudební ikona inspiruje svou sexy sebejistotou, fenomenálním talentem a hravým "pin-up" stylem napříč generacemi. Ženy touží být stejně jako ona provokativní a přitom elegantní, výrazné - hlavně ne nudné. Splynutí s davem zakázáno.
Stačí tři drobné vintage změny
ČAS OBJEVIT V SOBĚ HVĚZDU
1. Začněte s doplňky
Skočit do vintage trendu rovnýma nohama a rovnou na sebe navléct třeba plavky inspirované 50. léty asi nebude pro většinu z nás to pravé ořechové. Jděte na to pěkně polehoučku, od doplňků. Co třeba rozkošné kamínkové brože od Butler & Wilson? Nebo nějaká fakt kouzelná retro kabelka? Nás nadchla nová kolekce kabelek a necesérů od Lulu Guiness, inspirovaná stylem 40. let.
2. Najděte
dokonalou červenou

Rudá rtěnka ve vroubkovaném pouzdru tvaru válečku je klasika 40. let. Řada značek aktuálně znovu vsadila na tento design. A po jaké červené že máte sáhnout? Obecně vypadají nejlichotivěji její odstíny s modrým podtónem. A k tomu pochopitelně výrazné oči, nejlépe s prodlouženými řasami, ty odvážnější je rovnou lepí.
3. Oblékněte svůj
toaletní stolek

Kombinace autentických vintage předmětů s moderními doplňky dá vaší ložnici ten správný budoárový šik. Kouzelně vypadají různě výtvarně pojaté flakonky a dózičky. Například parfémy letošního podzimu mají často jakoby krajkovou dekoraci. Až hříšně působí na toaletním stolku malá vintage zrcátka, přepychové labutěnky nebo barevné gramofonky. Jasně, jsou to maličkosti, ale dají výraz dokonce celé místnosti.

Top kozačky na zimu

26. října 2007 v 7:14 Fashion&trends
  • //<![CDATA[ //]]> //<![CDATA[ //]]>

Stylové kozačky - krásné nohy bez námahy

My ženy víme ve kterých botách u mužů budíme pozornost - podpatky a vysoké kozačky totiž našim nožkám sluší. Nemyslíte?
Každá z nás boty na podpatku nebo kozačky vlastníme, ať už jedny nebo rovnou patery. Muži z nás šílí, každý týden jsme schopné "dotáhnout" další a další pár obuvi, o které si myslíme, že zrovna ještě ty nutně potřebujeme!
My ženy máme totiž tu vlastnost, že když spatříme za výlohou botičky, které nás osloví, ihned si v hlavě "malujeme" možnosti, jak je můžeme parádně využít a zkombinovat k našemu oblečení…
Další kolekci módní obuvi Humanic, kterou vám tentokrát představíme, se jmenuje Spektrum - Touch of Colour.

Barvy

Kromě černé a šedé, které dominují v módě letošního podzimu, se používá také "Touch of Colour"- nejraději v barvách drahokamů: rubínově červená, barva zralých ostružin a modrá jsou nejčastěji používány jako módní "eyecatcher" - něco, co vás upoutá na první pohled.

Styl

Módní novinkou této sezóny jsou měkké přiléhavé kozačky ve stylu Robina Hooda: super ploché, super pohodlné a přesto super stylové. Lodičky od Mary Janes s kulatou špicí a decentním dekorem vyčarují díky platformě dlouhé nohy. Trendovou alternativou jsou kotníčkové boty - ploché nebo s platformou si pro letošní podzim nelze odmyslet!

K čemu je nosit?

K úzkým kalhotám a legínám nebo k šatům a sukním.

Návrhář Matthew Williamson slaví 10 let

26. října 2007 v 7:09 Fashion&trends

Návrhář Matthew Williamson slaví 10 let

Před deseti lety mu s šitím pomáhala maminka, teď má Matthew Williamson 34 zaměsnanců. Je jednou z největších ikon v módním průmyslu a právě nyní slaví 10. výročí. Design Muzeum v Londýně mapuje jeho tvorbu.

S jeho hedvábnou šálou kolem krku a sakem perfektního střihu vypadá návrhář Matthew Williamson jako lord jeho nového sídla, jeho nového šestipatrového domu HQ na londýnském Shepherd Market. Vše najdete na této adrese, dílny, showroom, obchod a Matthew Williamsona.

Jeho zaměstatnci, kterých je k dnešnímu dni kolem 30, jsou jako jedna velká rodina. Jsou obklopeni luxusem - drahými koberci, které jsou všude, pracují s počítači Mac, na stěnách exkluzivní tapety značky Farrow and Ball a všude kolem vás skicy a návrhy Williamsona.

Tato sezóna je pro Matthew Williamsona nesmírně důležitá, nejen kvůli tomu, že slaví 10 let kariéry, ale i kvůli tomu, že se znovu po pěti letech vrátil na mola londýnského týdne módy. Návrat byl skvělě načasovaný, jelikož před pár dny se otevřely brány jeho retrospektivní výstavy v Design Museum v Londýně.

,,Chtěl jsem oslavit toto jubileum něčím speciálním," vysvětluje Williamson, "protože to byla opravdu dlouhá cesta. Chci poukázat na moji práci v minulosti, ale také veřejnost seznámit s mojí prací v budoucnu."
Matthew se nemýlí, deset let je opravdu dlouhá doba, naštěstí si návrhář nejlepší modely, modely, které mluví sami za sebe, za celá léta uschovával a vytvořil tak ůžasný archiv. Jeden z nejúžasnějších kousků, ktrerý se stal must have, jsou růžové šaty s korálkovými aplikacemi, které na sobě měla Jade Jagger v roce 1997. Toto byl právě ten okamžik, kdy se Williamson dostal mezi špičky, povědomí lidí a poukázal na svůj nezaměnitelný bohémský styl jeho šatů.

Kritici si pochvalují jeho kolekci Inca z roku 2007, speciálně navržené šaty k příležitosti 90. výročí módního časopisu Vogue, šaty s potiskem pavího pera z roku 2004 a sukně Ganesha inspirovaná Indií z roku 2000. To jsou nezapomenutelné kousky, které odráží hlavní prvky jeho tvorby: exotika, mnoho výrazných barev, psychedelické vzory, Indie. ,,Je fascinující jít zpět a odkrývat to, co jsem vytvořil v minulosti." Návštěvnící výstavy se dostanou jak do minulosti, tak budou mít možnost vidět jeho současnou kolekci.

Kurátorka muzea říká, že bylo nesmírně těžké vytvořit tuto výstavu, protože bylo nutné sehnat mnoho věcí spolených s Williamsonem od doby, kdy dokončil Central St Martins College, z které vyšel nejeden slavný návrhář. Návštěvnící budou ale nadšeni, v minulosti byly absolutním hitem výstavy Manolo Blahnika a Philipa Treacyho.
Williamson a jeho kreativní ředitelka Claire Ceprynski poskytli své návrhy, skicy, osobní i obchodní dopisy, reklamy, šperky, šaty, kuriózní věci, fotografie a videa z přehlídek i návrhářů při práci.

Cesta chudého studenta k firmě s ročním obratem 8.1 miliónů liber zní jako pohádka. Jeho kariéra začala ve značce Monsoon, která ho trochu popohnala k vlastnímu businessu, když z ní před deseti lety odešel, spojil se s Joseph Velosou a společeně začali pracovat na první autorksé kolekci ,,Electric Angels". Kolekci, která se skládala z 11 kousků v neonových a ,,jedovatých" barvách. Jako zázrakem se mu podařilo angažovat modelku Kate Moss, Jade Jagger a modelku Helenu Christensen, aby předvedly jeho novou kolekci. Den po přehdlíce se Mathew ani na chvíli nezastavil a telefon nepřetržite zvonil. Celá kolekce se prodala v rekordně krátkém čase, takřka okamžitě. Nejzajímavější na tom je, že mu s kolekcí pomáhala jeho matka, která šila a našívala motýly na šaty a kašmírové vesty. Jeho otec se snažil zase zkontaktovat co nejvíce módních časopisů a jiné společnosti, hlavně Vogue a Amber Valleta.

,,Otec v té době pracoval u Air France, tak jsme měli levné letenky do celého světa. Snažili jsme se cestovat a nabízet naše produkty hlavně v Indii a kupovat látky."

Williamson tvrdí, že za celou dobu se ani jednou nedostali do mínusu, pokaždé se o něm něco píše v časopisu Vogue a znají ho tisíce lidí. Slavní lidé s oblibou oblékají jeho oblečení - Sienna Miller, Jade Jagger, Bay Garnett, Plum Sykes. Williamson se také podílel na návrzích nových plechovek pro Coca Colu. Vytvořil telefon pro Motorolu a tapety pro obchod Habitat nebo speciální kolekce pro obchodní dům Debenhams. V roce 2002 začal předvádět v New Yorku a byl zaměstnán jako kreativní ředitel u značky Pucci, která má za sebou více než 60. letou historii.

Minulý rok Williamson prodal 25 procent firmy společnosti Baugur, která také vlastní obchodní dům House of Fraser a PPQ. Tato finanční injekce tak Williamsonovi pomohla, aby se mohl soustředit na novou řadu doplňků a otevření nového obchodu v New Yorku.

Matthew Williamson je prostě exploze barev, člověk, který má spoustu nápadů a nevyčerpatlenou energii. ,,Když jsem překročil třicítku, tak jsem si konečně uvědomil, jak jsem spokojen a šťasten se svou prací a věcmi, které se mi staly a tolik ovlivnily moji tvorbu." Teď je mu 35, má nový domov v severním Londýně, novou firmu a novou výstavu.

Úzké nebo široké??

23. října 2007 v 13:19 Fashion&trends
Úzké

V jakém duchu se nesou?

Pokud chcete držet krok s trendem letošního roku, pak zavzpomínejte na dobu 80. let - úzké džíny s vysoko posazeným pasem, dlouhá trička nebo blůzy zastrčené do kalhot jsou totiž zpět.

Barva?

Paleta barev je široká: od černé po bílou přes šedou, béžovou, a dokonce i červenou.

Délka?

Pod kotníky. Buďte kreativní a přizpůsobte vzhled 80. let současným trendům, zkuste si například ohrnout nohavice.

Co nahoru?

Sako smokingového střihu, kožené sáčko, dlouhé tričko nebo trenčkot. Vyhněte se však topům končícím nad pupíkem, bříško má zůstat zahalené. Nebojte se pohrát si s délkami a tvary tak, abyste dosáhly zajímavých kontrastů, například těsné džíny zkombinujte s balonovou blůzou nebo maxitričkem.

Jaké boty?

Chcete-li být stylová, pak jedině s podpatky. Klasické lodičky nezklamou nikdy. Pokud vás však chůze na podpatcích zmáhá, nezoufejte, i letos jsou povoleny boty na platformě a balerínky.

A co materiál?

Džíny musí být z hrubého nebo barevného denimu. Zkombinujte je s dlouhým tričkem a spoustou bižuterie.

Pro koho se hodí?

Úzké džíny udělají štíhlé postavy ještě štíhlejší, nemusejí se jim vyhýbat ani ty, které mají trochu bujnější křivky.

Široké

V jakém duchu se nesou?

V duchu 70. let, ale víc šik. Chcete-li být in, změňte také účes a pořiďte si dlouhou ofinu.

Jaká barva?

Kalhoty musí být v indigové modři, seprané modré (à la Kate Moss) nebo v bílé.

Délka?

Superdlouhá, pěkně až na podlahu, aby vám nekoukal ani kousek boty. Vyhněte se záložkám, džíny by vám pak mohly být krátké.

Co nahoru?

Můžete si obléknout vše, co bude dostatečně krátké, ale pozor na extrémy. Kouzlo spočívá ve zdůraznění dlouhých nohou a štíhlého pasu. Ultra trendy je tričko s véčkovým výstřihem a potiskem v kovových odstínech nebo blůza s balonovými rukávy zastrčená do kalhot.

Jaké boty?

S co nejvyšším podpatkem, aby prodloužily nohy, trochu ztracené v takto dlouhých kalhotách. Dejte přednost jednoduchým modelům se zakulacenou špičkou.

Jak být opravdu šik?

Ať už budou vaše kalhoty z denimu nebo látky, zvolte splývavý nebo lehce rozšířený střih. Doplňky plýtvat nemusíte, stačí kabelka a brýle, samozřejmě také ve velikosti XXL.

Pro koho se hodí?

Oproti úzkým kalhotám vám široký střih tolik nevytvaruje vaši postavu, ani vám nepomůže zakrýt kila navíc. Zvolte je tedy, jen pokud se v nich cítíte pohodlně.


Na čínské Velké zdi proběhla velká módní show

23. října 2007 v 13:16 Akce

Na čínské Velké zdi proběhla velká módní show

Čínská Velká zeď se v pátek 19. října vůbec poprvé stala dějištěm módní přehlídky, a to italského módního domu Fendi. Na jejím úseku v Ťü-jung-kuan severně od Pekingu se shromáždily slavné čínské hvězdy, aby zhlédly novou kolekci pro jaro a léto příštího roku s dílny legendárního módního návrháře Karla Lagerfelda a Silvie Venturiniové Fendiové.
23.10. 2007 09:09
PEKING - Na zrekonstruovaném úseku zdi 88 modelek předvádělo pestrou směsici kožešin a hedvábí, doplněnou pásky s přezkami a značkovými kabelkami značky Fendi. Velký úspěch sklidily šaty do půl lýtek v jasných i tlumených barvách, oblečené přes šortky, doplněné střevíčky s kulatými špičkami a jehlovými podpatky s páskem kolem kotníků.
Lesku módní přehlídce dodaly nejrůznější celebrity včetně čínské filmové hvězdy Čang C'-i, představitelky hlavní dívčí role v oscarovém snímku Tygr a drak (Crouching Tiger, Hidden Dragon).
"Na této kolekci jsme tvrdě pracovali celý rok," řekla agentuře Reuters návrhářka Siliva Fendiová. "Kam se vydáme příště? Možná na Měsíc, proč ne? Mám pocit, jako bychom uspěli v něčem, co bylo pouhým snem."

Čína začíná být zajímavým trhem i pro luxusní značky

O Čínu projevují ve stále větší míře zájem světové módní salony, usilující o proniknutí na trh v zemi s prosperující ekonomikou. Díky ní spotřebitelé bohatnou a začínají toužit po luxusu.
Velká čínská zeď, která se začala budovat v roce 221 před začátkem letopočtu za vlády dynastie Čchin na ochranu před nájezdníky, je od roku 1987 zařazena na seznam památek světového kulturního dědictví Organizace spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO). Táhne se Čínou v délce více než 6400 kilometrů a ročně ji navštíví asi deset miliónů lidí.

Zvířecí potisky jsou opět in!

23. října 2007 v 13:14 Fashion&trends


Leopardi, oceloti, jaguáři nebo tygři nás nepřestávají inspirovat. Jako bychom od nich chtěli převzít jejich sílu, eleganci a nespoutaného ducha. Prostě mají v sobě cosi dráždivého, co nás nepřestává fascinovat.

Ochránkyně zvířat bych chtěla uklidnit, že se jedná výhradně o imitace. A více než na kabátech se tyto úchvatné vzory uplatňují na menších oděvních součástech a doplňcích. Zato na všech. Nedokážu vyjmenovat jediný, byť sebemenší kousek garderoby, kde by se šelmičky nedaly využít.

A víte, kdy se staly kožešiny exotických zvířat a divokých šelem poprvé hitem?
V době empíru, kdy byly jako součást Napoleonovy kořisti přivezeny z egyptského tažení. Sám Bonaparte, který si vymýšlel vlastní uniformy, se nechával rád portrétovat s ležérně přehozenou kožešinou po vzoru římských diktátorů. A kromě toho nádherně kontrastovaly s jednoduchým empírovým mobiliářem.

A současnost? Toužíte-li se proměnit v divokou šelmu a přežít v módní džungli, máte jedinečnou příležitost. Letošní podzim přeje odvážným.

Prada poslala na molo modelku „větších rozměrů“

23. října 2007 v 13:08 Fashion news
Prada poslala na molo modelku "větších rozměrů"
New York (Fashionunited.co.uk) - Prestižní módní značka Prada minulý týden představila model, který se "vymyká" současnému pojetí módy a dokonce i modelek, které předvádějí na molech. V rámci nové kolekce inspirované německou secesí, poslala sebevědomě na molo modelku poněkud větších rozměrů. Předpokládá se, že ostatní značky se budou svými kolekcemi chtít přiblížit Pradě, které se podařilo prolomit v poslední době neustále probíranou otázku.


Jaké bundičky na podzim jsou trendy?!

20. října 2007 v 14:17 Fashion&trends

Bundičky na podzim: co letí?

Bundičky na podzim: co letí?
S bundičkami se na podzim úplně roztrhl pytel. Většinou si je však kupujeme maximálně jednu za sezonu - kterou si ale vybrat? Máme pro vás plusy a mínusy všech i návod, jak je nosit!
Kožené bombery
Retro móda z let sedmdesátých se pomalu rozjela loni a letos přímo zachvátila celou Evropu. Kožený bomber ani nemusí být kožený, může být klidně fialový, hlavně že je dost retro. Nosí se zásadně krátký do pasu a má stojáček.
Výhody: jste trendy, cool a sexy. Retro styl letí.
Nevýhody: Bude vám táhnout na záda. Kožený bomber tedy musí vždy doplnit dostatečně dlouhým svetrem, který bude s bundou ladit.
Jak ho nosit? Nejlépe bude vypadat ve stylu grunge - to znamená úzké džínsy, boty conversky a kolem krku dostatečně dlouhá a tenká šála.
Maxi bolerka
Návrháři se nám letos také předvedli se zvláštním střihem, který se dá s velkou dávkou představivosti nazvat »maxi bolerkem«. Jedná se o sáčko (bez klop) které má tříčtvrteční rukávy, končí někde u pasu (delší než bomber a kratší než krátký kabátek) a může mít u prsou nabírání. Vypadá úžasně retro, ale také elegantně.
Výhody: dá se nosit, pokud není moc velká zima a přitom vypadá lépe než svetr.
Nevýhody: je to takový hybrid - díky tříčtvrtečním rukávům není vhodný do moc nízkých teplot. Pokud jste ale ráda elegantní, můžete této nevýhody využít pro svůj prospěch a dle návodu návrhářů jej doplnit dlouhými koženými rukavicemi až po lokty. Budete za hvězdu.
Jak je nosit? Zásadně s dlouhým svetrem nebo trikem. Jeho divná délka vypadá zvláštně s něčím krátkým. Vypadá dobře s elegantními doplňky - boty na podpatku, úzké džínsy, velká kabela.
Kabáty ke kolenům s širokým páskem
Na větší zimu jsou jako stvořené kabáty, které se letos nosí v délce zhruba ke kolenům, nikdy ne delší. Trendy je však být výrazná, a proto se letos navrhují zásadně doprovázené širokým páskem. Čím klasičtější je barva kabátu (například černá, šedá, béžová), tím kontrastnější by měl být pásek a naopak. Je-li kabát fialový, volíme k němu černý pásek a podobně.
Výhody: máte sexy figuru a působíte velice žensky.
Nevýhody: hodí se spíše pro elegantní styl, takže si tenisky nechte na jindy. Naopak kozačky na širokých podpatcích jsou maximálně in.
Jak je nosit? S kozačkami a kalhotami vsunutými dovnitř.